Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

tirsdag 24. februar 2015

Min første drone trollingfiskefilm fra Vänern.


Forrige helg reiste jeg og fiskekamerat Roy Idar Brandlistuen til Åmål for årets første trollingfisketur på Vänern. Fiskefeberen var høy og med oss på turen hadde vi en drone, DJI Phantom Vision Plus. Jeg gikk til innkjøp av en slik i november i fjor, og har kun testet den på land. Har dog hatt ett krasj inne i en idrettshall og en nødlanding på ett garasjetak, uten at den har tatt stor skade av det. Det var av den grunn det var med stor spenning når vi lettet med dronen fra båten midt ute på Vänern. En nødlanding på sjøen ville dessverre bety slutten på den moroa.

Etter å ha filmet en god stund begynte batteriet og bli lavt og vi begynte å tenke på å få landet dronen. Plutselig mister jeg kontakten med dronen og den slutter å lystre håndkontrollen. Uansett hva jeg gjør så lystrer den ikke, den bare står der å hovrer mens den blir lengre og lengre borte fra båten(som forsatt er i fart). Jeg utfører flere nødprosedyrer på håndkontrollen og oppretter til slutt kontakt med dronen igjen. Batteriet er nå kritisk lavt men landingen skjer mer eller mindre udramatisk.

Filmen ovenfor viser litt film fra dronen og på slutten blir det også litt fisk på filmen. Fikk bl.a. landet en flott 3-4 kilos laks samt ett par undermålere. Mistet også en grann laks rett bak båten som tok en tomic på dypriggen.

Skitt fiske.

0 kommentarer:

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails