Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

søndag 15. april 2018

Genial løsning på på wobbler-lenker og krok-oppsett til skjesluker.

Sølvkroken Extreme Snapsvivel
1. Extreme svivel

2. Jeg fjerner kule lenka til venstre på bildet.

3. Så trer man på selve bindersen (som jeg kaller den) 180 grader på en krok. Så har man krok med hurtigsvivel klar til bruk på ei skjesluk (blink). På denne måten kan alle skjeer oppbevares uten kroker, og man flytter bare krok (med hurtigsvivel) over til neste skjesluk hvis man skal bytte. Man sliter også ut mye mindre kroker i løpet av en sesong.

4. Bruker også Extreme bindersen tilå lage lenker til wobblere. Bruker da bindersen i begge ender på lenka, slik at det er lett å flytte over fra wobbler til wobbler, og at det er lett å bytte krok. jeg oppbevarer alle wobblere uten kroker i skrin.

5. Her er ett eksempel på hvordan jeg benytter den på en skjesluk.

6. Klar til bruk.

7. Skrin med kroker klare til bruk. Har gjort klart 10 kroker av litt forskjellige størrelser med extreme svivel. 
Har fått en del spørsmål om lenker til wobblere og skjeer. Jeg har prøvd å beskrive litt i bildeteksten på bildene hvordan jeg gjør det. Personlig elsker jeg Sølvkroken Extreme Snapsvivel. Det er den eneste jeg bruker, og vi har aldri hatt problemer med denne hurtigsvivelen. Den kommer i forskjellige størrelser. Jeg benytter normalt 30 kg typen i Østersjøen og Vänern, mens på Mjøsa benytter jeg 20 kg typen.
Jeg benytter Extreme svivelen i enden av sena, i begge ender av lenker til wobblere, og jeg setter dem på kroker, slik at jeg kan benytte dem på skjeer når jeg benytter skjeer.

Fordeler med å benytte wobblerlenke er at du kan lagre alle wobblerene dine uten kroker. Du får plass til dobbelt så mange wobblere i skrinet ditt, og de skades ikke av krokene. Fisk som biter på en wobbler med lenke pleier som regel å sitte mye bedre, samt at det også blir lettere å avkroke fisken.

Fordeler med å benytte krok med Extreme svivel til skjeer, er at du kan lagre alle skjeene dine uten kroker og du får plass til dobbelt så mye skjeer i skrinet ditt. Du vil også slite ut mye mindre kroker i løpet av en sesong, da man bare flytter krokene over fra skje til skje.

1 kommentarer:

Aleksander Kvalsund,  19. mai 2019 kl. 08:22  

Flott tips! Kva er lengden på sjølve bindersen?

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails