Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

lørdag 16. mars 2013

Videofilmen fra 10-hugget i Østersjøen kommer i VG

Hva skjer med filmen: 10-hugget
Etter trollingskolen på Bornholm satt jeg igjen med nesten 70 GB filmmateriale, filmet med 3-4 forskjellige videokameraer fra forskjellige synsvinkler. Jeg så for meg mange timers arbeid med å klippe dette sammen til en bra film. At jeg i tillegg satt med mye bra film i fra selve 10-hugget (ti laks beit på samtidig) gjorde filmen unik, og jeg følte at den fortjente noe ekstra.
Jeg kontaktet Bernt Nor i Hooked.no på torsdag kveld og fortalte hva jeg satt med av film. Bernt som er en veldig energisk og hyggelig kar, sa entusiastisk at han ville hjelpe meg med filmen. Når han foreslo å benytte en profesjonell video-redigerer til å lage filmen var jeg solgt. 

Litt seinere på kvelden pratet jeg med Tom Høgseth (Team Propell) som jobber hos VG-nett, og han ville høre med VG-TV om de var interessert i storyen. Ett par timer seinere kom en sms fra Tom om jeg kunne komme innom VG på fredag. De ville se filmen uklippet. (Edit: Les hele VG innlegget her)

På fredag etter jobb reiste jeg inn til Oslo og ferden gikk til Hooked sine lokaler på Økern. Bernt hadde våknet kl 04 om natta, og begynte da å jobbe med en plan for hvordan han ville at filmen skulle bli. Med stor overbevisning gikk han i gjennom opplegget, og jeg er sikker på at dette kommer til å bli veldig bra. Etter noen intervjuer hos Hooked så reiste vi videre til VG. (Edit: Les innleget som Hooked lagde av ti-hugget)

Vell fremme hos VG møtte vi Tom i resepsjonen, og han tok oss opp i VG-nett redaksjonen. Der ble vi møtt av en reporter som skulle lage saken i VG. Filmen ble vist frem, og avtaler ble gjort mellom alle parter (VG, Hooked og undertegnede). VG kommer til å lage en litt kortere film som viser selve 10-hugget, en glad-sak som skal nå frem til Ola Nordmann (ikke bare fiskere), mens Hooked lager en litt lengre film som skal nå frem til fiskere. Begge disse partene skal publisere det samtidig, og både Hooked og A-Team trolling får med link i VG-nett innlegget. 

Filmene vil mest sannsynlig bli publisert i VG og Hooked på onsdag. Videofilmene vil også bli publisert på bloggen vår.

Redigert 19 mars: Det vil også komme videofilm i Aftonbladet.se på torsdag.

Her er filmene fra ti-hugget:

0 kommentarer:

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails