Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

tirsdag 20. september 2011

Oppsummering av dagstur til Vänern 17 sept.


 På fredag kveld ringte Hans Martin meg og pratet om at han skulle til Vänern. Jeg var på veg hjem fra trening, og fikk tilbudet om å slenge meg med i hans båt. En time seinere var jeg ferdig pakket og på vei. Vel fremme i Sunnanå ble båten sjøsatt, og vi la oss for å sove. Etter to timers søvn stod vi opp kl. 0500, ordnet fiskestengene og satte kursen ut samtidig som det begynte å lysne.
 Kl 0600 var alt utstyret i vannet, og 20 minutter seinere hadde vi første bettet. Den mistet vi, men denne dagen skulle allikevel vise seg på sitt beste når det gjelder fiske.Været var fantastisk og holdt seg helt til kl 1530. Da økte vinden og bølgene ble større.
Vi hadde ansvaret for fem stenger hver, og Hans Martin gikk for Bomber, mens jeg valgte Strike Pro.
Etter endt dag ble det uavgjort 3-3. Hans Martin fikk to ørreter (4 kg og 5,5 kg)og en laks på 6,5 kg. Laksen tok på Strike Pro, mens ørretene tok Bomber. Jeg fikk tre ørreter på 1,5 kg-2,5 kg- 5,5 kg.
 
 Vi kjørte for det meste i  3-3,2 knops hastighet, og var i området Toppgrunn, Jeppes, Bananen og Midtlederen. Totalt fikk vi fem ørreter og en laks. I tillegg mistet vi seks fisk, og vi fikk ei stor gjedde. Vi returnerte tilbake kl 1700. 
Hele turen ble filmet med Go-Pro kamera, og video av de beste snuttene kommer seinere. 
Takker Hans Martin for en fin tur.

0 kommentarer:

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails