Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

lørdag 10. oktober 2015

Båten klar for første eventyr på Vänern.

Den siste uka har jeg lagt ned 50timer med jobb på rigging av båt. Kom hjem fra USA på mandag ettermiddag og startet opp med rigging med en gang. Har fått hjelp av Kjell Are, Roy Idar og lillebror Bjørn Andre. Underveis i riggingen må jeg si at jeg er mektig imponert av produsenten av AMT 215 PH, og hvor tilrettelagt alt er på denne båten. Det virker som de har tenkt på alt, og dette var en medvirkende årsak til at jeg rakk å bli ferdig med all utstyrsmontering før høsttreffet i Åmål.
Har fått montert opp følgende utstyr fra Lowrance: HDS 12" Gen3, Autopilot, Bluetooth trådløs styring av autopilot, Link-8 VHF, 3G Radar og Nmea 2000 nettverk. I tillegg har jeg fått lagt opp strøm til dypriggene, montert Eberspacher D2 og montert 2 stk. Vhf antenner. Har møtt på ett og annet problem underveis som har løst seg ganske greit. Må også rette en stor takk til kjerringa Lena, som har gitt meg all tid jeg har trengt til å bli ferdig. I morra tidlig blir det første testtur for å se om alt virker som det skal. Roy Idar kommer også for å bli med på første prøvetur.

Når det gjelder høsttreffet til ØRTK så ser også dette veldig lovende ut. Vi er cirka 30 mann som deltar, og Jeppe hos Marin & Fritid i Åmål har slått på stortromma i forbindelse med treffet. Han har sponset med felles middag og underholdning lørdag kveld i tillegg til mange flotte premier for fiskekonkurransen som arrangeres lørdag. Alle på campingen gleder seg stort for morradagen og vi litt mer enn alle andre tør jeg påstå.

Skitt fiske ønskes alle sammen.

1 kommentarer:

Tom Høgseth 10. oktober 2015 kl. 12:02  

Det ser veldig bra ut, Frank Ronny. Gratulerer med ny båt!

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails