Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

lørdag 2. september 2017

På jakt med fluestanga


Hver sensommer/høst er jeg på jakt. Jakt med flua etter den virkelig store ørreten. Den på over 5kg. Får jeg mye fisk? Svaret er nei! Snakket med en fyr som fortalte at han hadde fisket der i 10 år. Eneste han hadde fått var en abbor og en liten ørret kroket på tvers. «Men» sa han med et lurt smil. «Jeg har mistet en på 10. Mistet den etter et kvarter og med minimalt med backing igjen».

Det hender folk blir med meg på galskapen. Her en ettermiddag fikk jeg lurt med meg Bjørn Otto Dønnum. Han vet hvor stor fisk det er der. Da vi kommer frem ser vi at elva er stor. Bare fint. Rigger opp stengene, analyserer elva og sender Bjørn Otto opp noen hundre meter, mens jeg går over den beste hølen :-)  Etter 10 minutter ser jeg Bjørn Otto veiver med armene. Jeg løper opp og ser han har på en stor en. Vannet går langt opp i skogen så det er litt vanskelig å lande fisken. Ny pers for Bjørn Otto på flua. 3,8 kg. Gratulerer!

Etter en stund rusler jeg oppover elva. Tar bare 3 kast så er den der. Frem med telefonen og ringer Bjørn Otto. Etter en bra fight får jeg landet fisken fint. Smellfeit ørret på 3kg. Tar noen bilder og slipper fisken pent tilbake.

Fortsetter å fiske nedover elva og ikke lenge etter biter det på en til. Plystrer på Bjørn Otto som får seg en ny løpetur. Fin fisk 2,5 kg.


Hvilken elv dette er? Bare å ringe så kan du bli med en tur :-)



0 kommentarer:

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails