Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

fredag 7. mars 2014

Oppsummering Dag 2, NTC

Ja hva skal man si etter en slik dag...Halleluja og Amen... Vi har hatt en fantastisk dag 2 av Nordic Trolling Camp på Bornholm. Totalt ble det fanget 28 lakser fordelt på fire guidebåter. I dag var vi med i Per S. sin båt. Greiene hadde ikke vært lenge i vannet før første fisken beit. Siden jeg var den eneste uten fisk etter dag 1 så var det min tur til å kjøre fisken. En flott laks på ca 9 kg. Det gode fisket fortsatte og flere lakser ble landet i båten. Så kom ett trippelhugg på riggene. På min stang hylte det i snella. Laksen ruste ut ett langt utras og stanget 260 fot ut i 60 graders vinkel (føltes som rett ned under båten) bak båten. Sakte men sikkert fikk vi den opp og den ble veid til 16,5 kilo. Ny personlig rekord og forelskelse ved første blikk. I frykt for kjærlighetssorg klarte jeg ikke å sette den tilbake, så den ble med hjem. Fantastisk opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. En stor takk til skipper Per Sjøstrøm er på sin plass.
Det var flere andre som satte ny rekord i dag. Lars Petter fikk en laks på ca 14 kilo som han satte ut igjen. Det står det stor respekt av, noe jeg ikke selv klarte i dag.
Ny dag i morra og nye muligheter. Vi starter fisket ca kl 10 i morra pga av litt mye vind/sjø. Skal fiske i Lasse H. sin jolle i morra. Skip O Hoi.

1 kommentarer:

Unknown 7. mars 2014 kl. 23:26  

Grattis Frank Ronny med en flott Østersjølax og ny pers . Godt jobba og Skitt Fiske videre :-)

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails