Google+

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse

NorthCape Nature i Gjesvær - Klikk på bildet - Havfiske i Verdensklasse
​Gjesvær ble i 2012 kåret til "Norges beste reisemål" av Innovasjon Norge!

mandag 11. januar 2010

Utbedringer og ønskeliste for 2010























Sitter her hjemme og går igjennom hva som må gjøres før fiske sesongen starter igjen. Gjengene på festet til trollingorgelet ble ødelagt når vi var på Vänern i oktober. Her må det gjenges opp på nytt. Flaks at naboen har alt av utstyr som trengs så dette skal nok være klart før sesongen starter.



Kalesjen begynner også å bli sliten. Har planer om å få lagd en ny som skal bli tredelt, slik at det blir åpning i midtgangen. Blir nok å levere den gamle som mal til kalesjemakern på Bøn.



Motoren rakk jeg ikke å levere til service før vinteren, så det blir nok en tur til Oslo Marineservice slik at motoren får sin nødvendige sjekk.







På ønskelista er det bl.a.noen nye sneller. Muttern reiser til USA neste uke og er igang med å lage bestilling for henne. Blir nok ett par nye sneller av type Shimano Tekota 600LC. Blir nok noe annet småtteri også.



Ønsker også å få montert spylepumpe i båten. Dette for å kunne ha mulighet for å spyle rent akter dekket for blod og dritt.







Håper også at vårt samarbeid med ProNav gir litt avkastning på oss i form av utstyr i løpet av 2010. Hadde vært kjekt med en HDS til for muliggjøring av flere skjerm muligheter.







Lykke til med ventingen alle sammen! Kun 110 dager igjen til det braker løs igjen!









4 kommentarer:

Atle Knapp 12. januar 2010 kl. 15:58  

Hei Frank. Godt å ha noe på lista før neste sesong:). Tenkte bare jeg skulle si litt om tekotaen. Har en selv, og har brukt den i tre år. I de siste årene kun i sjøen. Hvorfor? Jo, tekota er ei bra snelle, men utrolig var på bremsen. Et lite klikk og snella er nærmest låst. Har også hørt andre har snakket om det samme. Har du prøvd den? Ellers er det ei ok snelle, men det finnes andre like gode og billigere alternativer (synes jeg da).

Hilsen Atle

Frank Ronny: A-Team 12. januar 2010 kl. 17:08  

Hei Atle

Takk for tips om Tekota snella.

Har sjekket noen andre sneller. Vet du noe om disse, evnt. hva anbefaler du av disse? Må også kunne brukes til trolling i østersjøen.

Daiwa Saltist, type: STTL320LCHA

Daiwa SG 47LCA

Daiwa Accudept, type: ADP47LC

Daiwa Sealine SG47LCX

Okuma Clarion CLR-304D

Atle Knapp 12. januar 2010 kl. 17:40  

Hei.
Jeg kjenner kun Lca godt av disse. Jeg (og mange med meg) bruker den både her hjemme og i østersjøen. Den har snørekapasitet nok, og er en arbeidshest med knarr som vekker døde:). Daiwa lcx er en oppgradering av lca. Ser fin ut. Morten (team bambus) har kjøpt disse, du kan eventuellt høre med han. Accudept er en enklere utgave av lca. Har kun hørt om den nye okumaen, men det skal visst være ei rå snelle, noe den også bør være til 200 daler:). Bremsen på okuma er meget bra, men snellene deres er ofte litt tunge etter min smak, men jeg har to stk okuma convektor som er i bruk, og har funket veldig bra i 5 - 6 år. Det er jo ikke sikkert denne typen du har sett på er så tung. Daiwa saltist er ukjent for meg. Team nøtt, som har vært med som matros hos meg, har jobbet med disse tingene. Ville kanskje ha snakket med han. Grei type:).
Atle

Frank Ronny: A-Team 12. januar 2010 kl. 19:18  

Hei Atle

Takker for tipsene. Fint å høre dine erfaringer. Sg47LCA er ei rå snelle i mine øyne. Har prøvd Kjell Are sine sneller og synes de var kjempebra.
Tror jeg faller på Daiwa SG47, enten LCX eller LCA.

Frank

Cannon Dyprigger

Powered By Blogger
eXTReMe Tracker

Back to TOP  

Related Posts with Thumbnails